INFOBREV MAI-2025 Tema i mai: 17.mai og VÅREN, ENERGI, ELEMENTENE, KOMPOSTEN, «DET NYE LIVET»

INFOBREV MAI-2025 Tema i mai: 17.mai og VÅREN, ENERGI, ELEMENTENE, KOMPOSTEN, «DET NYE LIVET»

15.mai feirer vi  17.mai i barnehagen i tiden: 09:30-14:00.

Barnehagens 17. mai-tog vil gå i nabolaget og opp til Marka helse-og omsorgssenter. Etter toget vil det bli pølser-is og klassiske 17.- mai leker i barnehagen

 

17.mai- feires med familien. Barnehagen har egen avdeling i Folketoget

Enkelte fra personalet er med i folketoget med det er en fridag og ikke pålagt for personalet å delta.

Hipp, Hipp, Hurra                                  

Bergseng er bra                                  

Hipp, Hipp, Hurra                              

Bergseng er best                                    

Hipp, Hipp, Hurra                                   

Nå blir det fest

Barnehagen har egen avdeling i FOLKETOGET som går fra Brandbu barneskole kl.12:00-Marka omsorgssenter og tilbake til Størnslunden/Brandbu

Fest for bygda i Størenslunden etter folketoget.

 

01.mai: Arbeidernes dag-STENGT

29.mai Kr.Himmelfart-STENGT

23.mai: Sommertur for 4-5 åringen til Brandbu Brannstasjon og Størenslunden

22.-26. og 27. mai BESØKSDAGER for nye barn som begynner på Kyllingen/Geitkillingen til høsten

Dato for FØRSKOLEDAGER på Brandbu Barneskole 09:00-11:00 KOMMER

Dato for FØRSKOLEDAG på Fredheim barneskole 09:00-11:00    KOMMER

 

Vi jobber videre med kjøkkenhage og setter poteter etter 17.mai. i slutten av mai settes plantene barna har forkultivert inne i drivhusene ut på kjøkkenhagen.

Ellers går måneden med til å kose de skjønne kaninungene , kyllingene og geitkillingen vi har fått denne våren. Læring om livets sirkler og ivaretakelsen av naturen er et stort og viktig tema vi jobber med i mai. Søpleplukking, stell og kos med dyra, følge med på bær-og frukttrærne som går fra å ha små skudd, så blomster og deretter små bær-og fruktkart følges med på. Vi observerer innsekter og småkryp i lufta, på blomstene og i jorda. Mange observasjoner og mye læring skal reflekteres over.